Blázníš, no a?
Tento program seznamuje interaktivní formou studenty středních škol se závažností mentálního onemocnění a duševními poruchami.
V první části programu jsme se představili, odprezentovali své koníčky a zájmy a řekli, co od dnešního programu očekáváme. Přičemž odpověď "žádná očekávání nemám" padla více než jednou.
Poté nás organizátorky a peer konzultantka vyzvaly, abychom vyjádřili svůj postoj k různým situacím týkajícím se mentálního zdraví (např.: Zůstali byste s partnerem, jež trpí mentální poruchou? - možnosti ANO, NE a NEVÍM.)
V kroužku jsme probírali různá mentální onemocnění, o kterých něco málo tušíme (OCD, bipolární porucha, schizofrenie, sebepoškozování ....).
V 2. části programu jsme byli rozděleni do skupin po 5 a tvořili projekty na různá témata ( např. Anorexie, Spolužák po hospitalizaci, Kufr na podporu duševní odolnosti....) a pak je prezentovali před třídou.
V 3. části programu jsme se seznámili s pojmem peer (člověk, který bojoval či bojuje s duševním onemocněním a sdílením svého životního příběhu pomáhá jiným lidem lépe zvládnout život s duševní nemocí). Vyslechli jsme si životní příběh peer konzultantky, která bojovala s bipolární poruchou a mohli jsme jí klást otázky týkající se jejího onemocnění (odhalení nemoci, vlastní reakce, reakce okolí, hospitalizace…).
Na závěr jsme měli za úkol v kruhu zhodnotit program - co se nám líbilo a nelíbilo, sdělit své dojmy. Ohlasy byly převážně pozitivní. I když to bylo emočně náročné, měli jsme možnost zamyslet se nad různými otázkami a v rámci třídy se ještě lépe poznat.
Viktorie Nagyová, 3. A
Datum vložení:
19. 11. 2024 17:56
Datum poslední aktualizace: 26. 11. 2024 9:57
Datum poslední aktualizace: 26. 11. 2024 9:57