Pokyn ředitele školy k poskytování informací

Print Friendly, PDF & Email
 

Čl.1 Přijímání žádostí

(1)     Žádosti o poskytnutí informací přijímá sekretářka ředitele školy paníí Svobodná.

(2)     Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele, pokud žadatel trvá na písemném vyjádření, je vyzván k podání žádosti v písemné formě. Písemná žádost doručená poštou je zaevidována jako došlá pošta a bezprostředně evidována v evidenci písemných žádostí o poskytnutí informací. Žádost doručenou osobně, elektronickou poštou, faxem nebo na jiných nosičích dat může přijmout kterýkoliv pracovník školy. Ten ji bezprostředně předá k evidenci sekretářce školy.

 

Čl. 2 Evidence písemných žádostí

(1)     Evidenci písemných žádostí o poskytnutí informace vede sekretářka školy.

(2)     Evidence žádostí obsahuje:

a)       datum doručení žádosti, věc, číslo jednací

b)       jméno, příjmení žadatele (název a sídlo), spojení na žadatele

c)       způsob, jak bylo ve věci postupováno a jak byla žádost vyřízena

d)       datum vyřízení žádosti

(3)     Údaje v evidenci žádostí jsou chráněny podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v informačních systémech.

 

Čl. 3 Omezení práva na poskytnutí informace

Ř editel školy nesmí poskytnou informaci, která

(1)     vypovídá o osobnosti a soukromí fyzické osoby, zejména o jejím rasovém původu, národnosti, politických postojích a členství v politických stranách a hnutích, vztahu k náboženství, o její trestné činnosti, zdraví, sexuálním životě, rodinných příslušnících a majetkových poměrech, pokud tak nestanoví zvláštní zákon (např. § 8 odst. l zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním, § 28 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, § 9 zákona č. 89/1995 Sb. o státní statistické službě) nebo s předchozím písemným souhlasem žijící dotčené osoby. Jestliže dotčená osoba nežije, lze informaci o ní poskytnout jen za předpokladu, že bude zachována její lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno její dobré jméno. (Ochranu soukromí a osobnosti fyzické osoby poskytují také zvláštní zákony, např. zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, občanský zákoník. Požadavky na ochranu osobnosti a soukromí stanovené těmito zvláštními předpisy jsou v zásadě do zákona č. 106/1999 Sb. převzaty.)

(2)     je označena za obchodní tajemství ve smyslu § 17 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník. Za porušení obchodního tajemství se nepovažuje poskytnutí informací týkajících se rozsahu a příjemce prostředků ze státního rozpočtu (výše neinvestičních výdajů a investičních výdajů přidělených škole.)

(3)     byla získána od osoby, které informační povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí (jedná se o informace, které ředitel získal od osob v souvislosti s plněním svých úkolů, které ovšem překračují zákonný rozsah sdělení nutný pro plnění těchto úkolů a přitom nejsou chráněny podle odstavců (1) a (2)).

(4)     se týká probíhajícího trestního řízení, rozhodovací činnosti soudů nebo jejíž poskytnutí by bylo porušením ochrany duševního vlastnictví (V rámci resortu se tato ochrana týká např. projektů žadatelů o poskytnutí dotace.).

(5)      Ř editel školy může omezit poskytnutí informace, pokud se jedná o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí pravomocným rozhodnutím.

Čl. 4 Vyřizování žádostí

(1)     Žádost o poskytnutí zveřejněné informace se zpravidla vyřizuje poskytnutím údajů o zveřejnění.

(2)     Pokud ze žádosti není zřejmé, že směřuje vůči škole nebo kdo žádost podal, sekretářka ji bez dalšího odloží. Taková žádost nepodléhá evidenci.

(3)     Pokud je žádost nesrozumitelná nebo příliš obecně formulovaná, sekretářka vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřený pracovník o odmítnutí žádosti.

(4)     Pokud je požadovaná informace mimo působnost školy, sekretářka žádost odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do 30 dnů žadateli.

(5)     Pověřený pracovník poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění žádosti. O formě, ve které bude informace poskytnuta rozhoduje pověřený pracovník (písemně, nahlédnutím do spisu včetně možnosti pořízení kopie nebo na paměťových médiích).

(6)     Pokud pověřený pracovník má za to, že poskytnutí informace by bylo v rozporu s čl. 3, informuje bezprostředně ředitele školy. Pokud ředitel školy odmítne zcela nebo zčásti poskytnout žadateli informace, vydá o tom ve lhůtě uvedené v odst. (5) rozhodnutí. Rozhodnutí se nevydává v případě odložení věci podle odst. (2) a

(7)     Rozhodnutí je správním rozhodnutím ve smyslu § 67 zákona č. 500/2004 Sb. a obsahuje výrokovou část, odůvodnění a poučení účastníků.

a) Ve výrokové části se uvede řešení otázky, která je předmětem řízení, právní ustanovení, podle nichž bylo rozhodováno, a označení účastníků podle § 27 odst. 1. Účastníci, kteří jsou fyzickými osobami, se označují údaji umožňujícími jejich identifikaci (§ 18 odst. 2)

b) V odůvodnění se uvedou důvody výroku nebo výroků rozhodnutí, podklady pro jeho vydání, úvahy, kterými se správní orgán řídil při jejich hodnocení a při výkladu právních předpisů, a informace o tom, jak se správní orgán vypořádal s návrhy a námitkami účastníků a s jejich vyjádřením k podkladům rozhodnutí. Odůvodnění rozhodnutí není třeba, jestliže správní orgán prvního stupně všem účastníkům v plném rozsahu vyhoví.

c) V poučení se uvede, zda je možné proti rozhodnutí podat odvolání, v jaké lhůtě je možno tak učinit, od kterého dne se tato lhůta počítá, který správní orgán o odvolání rozhoduje a u kterého správního orgánu se odvolání podává.

d) V písemném vyhotovení rozhodnutí se uvede označení "rozhodnutí" nebo jiné označení stanovené zákonem. Písemné vyhotovení rozhodnutí dále musí obsahovat označení správního orgánu, který rozhodnutí vydal, číslo jednací, datum vyhotovení, otisk úředního razítka, jméno, příjmení, funkci nebo služební číslo a podpis oprávněné úřední osoby. Podpis oprávněné úřední osoby je na stejnopisu možno nahradit doložkou "vlastní rukou" nebo zkratkou "v. r." u příjmení oprávněné úřední osoby a doložkou "Za správnost vyhotovení:" s uvedením jména, příjmení a podpisu úřední osoby, která odpovídá za písemné vyhotovení rozhodnutí.

(8)     Rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele.

(9)     Pokud žadatel žádá o poskytnutí více informací, z nichž některé jsou vyloučeny, ředitel školy přípustné informace poskytne a souběžně rozhodne o odepření vyloučených informací.

(10)  Jestliže ředitel školy ve lhůtě pro vyřízení žádosti (viz. odst.(5)) neposkytne žadateli informace nebo nevydá rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace, má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí, kterým bylo poskytnutí informace odmítnuto.

 

Odvolání

(1)     Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace lze podat odvolání k řediteli školy, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo ode dne marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v čl. 4 odst. (10).

(2)     Neshledá-li ředitel školy, který napadené rozhodnutí vydal, podmínky pro postup podle § 87 zákona 500/2004 Sb., předá spis se svým stanoviskem odvolacímu správnímu orgánu, kterým je Krajský úřad Jihočeského kraje, do 30 dnů ode dne doručení odvolání.

 

 

Účinnost pokynu

Pokyn nabývá účinnosti dne 13. ledna 2006.

 

 

RNDr. Vojtěch Kadlčík
ředitel školy