Anglie - říjen 2015

Print Friendly, PDF & Email

V neděli 18.10. se 20 natěšených studentů našeho gymnázia vydalo na jazykově vzdělávací pobyt do Anglie spolu se studenty ze základních škol Sušice a Karlovy Vary. Když jsme v pondělí brzy ráno dorazili k Eurotunelu ve francouzském Calais, očekávali jsme, že již za chvilku budeme „na místě". To jsme ovšem netušili, že právě v Calais strávíme necelé 4 hodiny vzhledem k problému s imigranty, než se nám povede vůbec do Eurotunelu dostat.
Když jsme se ocitli „za mořem", už nám nic nebránilo v cestě do překrásného anglického města – Oxfordu. Celí rozlámaní jsme vystoupili z našeho autobusu a vydali se vstříc nejrozsáhlejší koleji Oxfordské univerzity – Christ Church College, kde na nás ze všech stran doléhala atmosféra studentského života. Uvnitř koleje nás nejvíce zaujala jídelna, kde se filmoval Harry Potter. Prohlédli jsme si také nejkrásnější kolej Magdalen College, Saint Aldate´s Street, Carfax Tower, Merton College, Town Hall, katedrálu Christ Church Cathedral, Radcliff Camera, Clarendon Building a procházku jsme zakončili rozchodem v centru Oxfordu, který většina z nás strávila v obchodním domě Primark. S plnými nákupními taškami jsme se pak spokojeně dopravili double-deckerem na „meeting point", kde jsme netrpělivě očekávali své dočasné rodiny.

Třetí den jsme se vypravili prozkoumat město Warwick a s ním spjatý středověký hrad – Warwick Castle. Počasí nám přálo, a tak jsme se nechávali hýčkat slunečními paprsky v překrásných rozlehlých zahradách kolem hradu, kde jsme měli možnost vidět zblízka katapult, procházeli jsme se po hradbách a věžích, nahlédli jsme i do tajemných zákoutí a prohlédli jsme si i vyšperkovaný interiér hradu. Chvilku po poledni jsme se s tímto nádherným místem rozloučili a vydali se do Oxfordu, kde nás čekalo první odpoledne ve škole. Napjatě jsme stoupali po schodech budovy „Oxford School of English" až do tříd, kde probíhala samotná výuka. Byli jsme rozděleni do 3 skupin, které měli na starost velmi milí a přátelští učitelé z této školy. Výuka byla vedena zábavnou formou, a tak po různých pracovních listech zaměřených na gramatiku přišla řada i na zajímavé hry, u kterých jsme se hodně nasmáli.

Čtvrtý den jsme se vydali na výlet do historického městečka – Stratfordu nad Avonou. Prošli jsme se kolem řeky Avon až ke kostelu Holy Trinity Church, kde je pohřben William Shakespeare. Odtud jsme zamířili přímo k rodnému domu tohoto slavného dramatika. Po krásném dopoledni stráveném v tomto městečku plném tajemných uliček s typickými domy jsme se vrátili zpět do Oxfordu, kde nás čekal 2. den ve škole. Už jsme byli ale klidní, protože jsme věděli, „do čeho jdeme". Něco nového jsme se přiučili, zasoutěžili si a pak už jsme zamířili na „meeting point" a vrátili se ke svým britským rodinám.

Pátý den jsme věnovali prohlídce lázeňského městečka Bath, kde jsme navštívili římské lázně s minerální vodou. Prošli jsme se historickým centrem města a prohlídli si opatství. Cestou do Bath jsme zahlédli také Stonehenge, k naší smůle však pouze z autobusu z důvodu nedostatku času. Z Bath jsme zamířili opět do Oxford School of English, tentokrát ale už naposledy. Třetí a zároveň poslední výuku jsme si společně s anglickými učiteli užili a odměnou nám byl certifikát, který jsme od nich dostali. Rozloučili jsme se a vydali se autobusem ke svým náhradním domovům, kde jsme strávili poslední noc.

Šestý den ráno jsme dali britským rodinám sbohem a nedočkavě jsme vyhlíželi na obzoru Londýn. Když jsme dorazili za brány hlavního města, čekala nás nejprve projížďka na obrovském vyhlídkovém kole London Eye, ze kterého se nám naskytl překrásný pohled na Londýn z ptačí perspektivy. Součástí expozice bylo také zhlédnutí krátkého filmu ve 4D kině, kde nám dokonce zasněžilo. Naše kroky dále směřovaly ke slavné věži Clock Tower, komplexu Houses of Parliament, Westminster Abbey, Downing Street, Trafalgar Square až k Buckinghamskému paláci. Následovala plavba lodí po řece Temži až k pevnosti Tower, kde jsme si prohlédli zejména korunovační klenoty a také rozsáhlou expozici, která zahrnuje vše od brnění až po zbraně a spoustu dalších předmětů. Našim očím neunikli ani proslulí havrani. Když jsme opouštěli hrad, začínalo se stmívat a Londýn se nám pomalu ukazoval ve večerním světle. Zrak nejednoho z nás upoutal osvícený Tower Bridge, jehož fialová světélka se odrážela na vodní hladině Temže. Poklidnou procházkou jsme došli do St Katharine Docks, kde jsme viděli obytné budovy, hotely a také přístav pro jachty a všichni jsme si užívali poslední chvilky strávené v tomto nádherném městě. Projeli jsme se podzemní dráhou a i když se nám vůbec nechtělo, museli jsme se vydat na cestu k autobusu. Naposledy jsme se ohlédli za nasvíceným městem a dali Londýnu sbohem.

Všichni jsme si tak odvezli spoustu zážitků a také nových zkušeností a s radostí se do Anglie zase někdy vrátíme.